ecommerce

Tendințele comerțului electronic în 2023

Tendințele comerțului electronic în 2023

Tendințele comerțului electronic în 2023

Astăzi, este mai ușor ca niciodată să faci cumpărături online cu doar câteva atingeri pe smartphone-ul tău. Specialiștii de marketing cu prezențe sociale sofisticate și managerii de comerț electronic trebuie să țină pasul cu cele mai recente tendințe de comerț electronic, deoarece comportamentul consumatorilor este în continuă evoluție. Lansările de produse nu mai au loc doar în spațiul fizic. Cel digital este la fel de important, dacă nu mai mult. Dar haideți sa discutam pe larg despre aceste tendințe.

Tendințele comerțului electronic în 2023 – Personalizarea este o experiență de cumpărături preferată

Consumatorii B2C și B2B deopotrivă caută experiențe de comerț electronic personalizate și sunt mai probabil să rămână loiali mărcilor de retail care oferă o experiență personalizată. Personalizarea poate include recomandări de produse, oferte și reduceri și o experiență coerentă de vânzare cu amănuntul pe mai multe canale (site web, mobil și social).

Poate include și oferirea unei varietăți de metode de plată. Dacă clienții au o metodă de plată preferată și aceasta nu este
disponibilă, ar putea abandona cu ușurință site-ul web fără a finaliza achiziția. Mărcile care își extind eforturile de personalizare culeg beneficii. Comercianții cu amănuntul care scalează capabilități avansate de personalizare câștigă în medie de patru ori mai mult venit decât cei cu funcții mai puțin avansate.

Utilizarea accelerată a ,,mobile shopping”

Comerțul mobil înseamnă mai mult decât simpla utilizare a telefonului pentru a cumpăra articole. Include orice activitate de cumpărare. O interacțiune cu reclamele mobile, discuții cu reprezentanții de vânzări sau căutarea mărcilor pe un smartphone.   Și, deoarece cumpărăturile mobile se intersectează cu alte funcții de comerț electronic în tendințe, cum ar fi cumpărăturile în flux live, cumpărăturile în realitate augmentată și achizițiile în aplicație, preconizăm că utilizarea lor se va accelera în acest an.

Tendințele comerțului electronic în 2023 – Inteligența artificială 

Tendințele comerțului electronic în 2023Odată cu creșterea experiențelor de cumpărături personalizate, inteligența artificială (AI) crește rapid. AI poate colecta date despre comportamentul de cumpărături al clienților. Aceasta poate include modul în care un client face cumpărături. Preferințele lor atunci când navighează pentru un produs/serviciu și momentul achiziției. Mărcile pot folosi aceste informații pentru a oferi o experiență de cumpărături personalizată.

AI poate arăta un pantof nou care ți-ar putea plăcea sau poate împărtăși detalii despre vânzările relevante viitoare. Dar apar cazuri de utilizare mai practice pentru AI și serviciul pentru clienți. Deși nu toate scenariile AI merg bine, companiile au apelat la AI pentru a compune răspunsuri pentru angajamente mai practice de asistență pentru clienți.. Utilizarea inteligenței artificiale va îmbunătăți eficiența vânzării în e-commerce. 

Tendințele comerțului electronic în 2023… Pe măsură ce un bot învață cum să comunice mai bine, mărcile îi pot învăța și cum să ofere servicii mai complexe pentru clienți, împreună cu oferirea de produse bazate pe dispozițiile și preferințele clientului.

AR și VR îmbunătățesc experiențele de cumpărături online

„Încercați înainte de a cumpăra” capătă un sens cu totul nou cu comerțul cu realitate augmentată (AR), care utilizează Tendințele comerțului electronic în 2023cartografierea 3D pentru a ajuta clienții să încerce produse sau să previzualizeze experiențele înainte de a face o achiziție. AR a schimbat jocul în toate industriile, în special în modă, frumusețe și decor pentru casă, deoarece aduce produsul/serviciul la îndemâna clienților. Mărcile nici măcar nu au nevoie de vitrine reale pentru a profita de comerțul AR.

Câteva avantaje ale comerțului electronic AR:

  • Clienții pot simți un produs fără să-l vadă fizic în persoană
  • Ajută clienții care nu au acces la un magazin din apropiere din cauza timpului sau a proximității
  • Deoarece clienții pot previzualiza produsele și experiențele fără să cumpere, deciziile lor de cumpărare sunt mai informate, ceea ce duce la mai puține returnări
  • Oferă consumatorilor posibilitatea de a testa, făcând acest canal de marketing și vânzări rentabil

Marketing conversațional în Tendințele comerțului electronic 

Indiferent ca vorbim de Facebook chat sau alte platforme sociale adevarul este cumpărătorii vor suport și îl vor rapid. Cu ajutorul unui chatbot sau a unui agent de suport, clientul poate obține răspunsuri la întrebările sale despre produsul/serviciul dvs. Și pot chiar finaliza o achiziție fără a părăsi platforma. Comerțul conversațional este mult mai personalizat și interactiv pe o bază individuală. Pe lângă comerțul conversațional bazat pe text se află cumpărăturile vocale despre care vorbim imediat. 

Consumatorii sunt din ce în ce mai atenți la durabilitate

Tendințele comerțului electronic în 2023Rămânând fidel tendinței consumatorilor de a alege mărci care se aliniază cu convingerile lor, sustenabilitatea devine un element de bază important pentru cumpărători. Cu factori precum implicațiile de mediu ale modei rapide și tehnologiile emergente precum NFT-urile (care sunt cunoscute pentru că au amprente mari de carbon), mulți consumatori devin din ce în ce mai conștienți de durabilitate.

Consumatorii caută ambalaje sustenabile și acorda atenție eforturilor de activism ecologic ale mărcilor. În același timp tot mai multi clienți sunt îngrijorați de sustenabilitatea ambalajului produselor. Vânzătorii care nu țin cont de preocupările consumatorilor în materie de durabilitate nu își riscă doar reputația, ci și rezultatul final. Am încurajat încă de la început pe myebox.ro listarea de produse sustenabile cum ar fi:

Căutarea vocala se va accelera 

În 2023, agenții de marketing din întreaga lume folosesc tehnologii emergente. De exemplu: căutarea vocală, care îi ajuta în a-și  îmbunătăți strategiile de comerț social. Mulți consumatori se bazează pe difuzoare inteligente și asistenți vocali pentru a îndeplini sarcinile zilnice. Clienții pot explora diferitele colecții ale unei mărci. Pot alege dimensiunile și culorile produselor și pot pune întrebări direct în magazinul lor. Pe măsură ce mai mulți oameni adoptă aceste sisteme, probabil că vor începe să folosească căutarea vocală pentru a face achiziții de la îmbrăcăminte la alimente.

Cumpărături de tip ,, Live Streaming “Cumpărături de tip ,, Live Streaming "

În Tendințele comerțului electronic sunt și cumpărăturile în flux live care pun retailerii digitali în fața unui public vast online, permițându-le în același timp să răspundă clienților la un nivel individual.

Desi acest tip de cumpărături cred se va implementa întârziat la noi în țară iata ca magazinele online de peste ocean îl folosesc. Cumpărăturile în direct ( live streaming ) le permit consumatorilor să se bucure de tot ce este mai bun din comerțul social și streamingul live.

Brandurile și creatorii de conținut pot promova produse/servicii în timp ce interacționează cu clienții în timp real. Experiența este similară cu cumpărăturile într-un magazin cu asociații care răspund la întrebări, dar acum este din confortul tău de acasă.

Abonamentele

Captura de ecran din 2023 03 14 la 06.33.30

Cu siguranță abonamentele sunt în Tendințele comerțului electronic deoarece ajută la păstrarea clienților fideli. Mărcile adoptă modele de abonament pentru a atrage clienți fideli, sporind în același timp profitabilitatea și ratele de retenție. Abonamentele devin din ce în ce mai populare din cauza instabilității economice și a inflației. Magazinele B2C în special propun planuri de abonament ca o oportunitate de a economisi bani, unele promițând chiar prețuri pe viață ca stimulent pentru înregistrare.

Unul dintre cele mai cunoscute exemple de la noi este fishtodoor. Deja renumitul ,, Pescobar ” de la Taverna Racilor…  care a implementat pe pagina lor de vânzări online câteva tipuri de abonamente.  De la 15 lei/luna sau de la 135 lei/an prin care ai reduceri consistente la fiecare comanda. 

Concluzie Tendințele comerțului electronic în 2023

Acestea sunt  Tendințele comerțului electronic în 2023. Va recomand cu multa caldura urmărirea, studierea și implementarea acestora. Noua tehnologie ajută la asigurarea unor călătorii mai ușoare ale clienților și o experiență de brand mai bună, ajutând atât clientul, cât și magazinul online pe care îl dețineți. 

Ne găsiți și pe canalele MyEbox YouTube  I MyEbox Facebook I MyEbox Linkedin I MyEbox TikTok I MyEbox Instagram I

Pe data viitoare
Călin Păcurar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *