ecommerce

Retur produse în Ecommerce, obligativitate sau facilitate ?

Retur produse în Ecommerce - obligativitate sau facilitate ?

Retur produse în Ecommerce – obligativitate sau facilitate ?

Știați că 62% dintre clienți doresc să returneze sau să schimbe o achiziție în 15 – 30 de zile? Și totuși cum ar fi sa procesati aceste returnări cât mai simple și fără stres. Pana la 92% dintre clienții care au returnat un produs anterior se vor întoarce pentru a cumpara din nou de pe magazinul tău online. Din păcate, în medie, aproximativ 30% dintre articole sunt returnate deoarece ajung deteriorate sau defecte la clientul final.

Aici intervine facilitatea de a avea o politică de returnare profesionista. Nu este vorba doar despre marketin. Este vorba despre a te asigura că, clienții tăi se simt apreciați și sprijiniți atunci când au nevoie. Oferind politicile perfecte de returnare și schimb, puteți face față cu ușurință oricărei situații. În același timp puteți arăta clienților cât de mult vă pasă de afacerea lor.

Indiferent dacă este un produs mai scump sau de o valoare mai mica, un produs defect ori deteriorat în timpul transportului sau pur și simplu o comanda greșita, o politică solidă de retur vă poate ajuta să depășiți așteptările clienților și să vă construiți acea loialitate extrem de importantă.

Legislație – Dreptul de Retur produseRetur produse în Ecommerce - obligativitate sau facilitate ?

El se numește, în realitate, drept de retragere din contract. Potrivit Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34 din 2014 consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afară spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta decât anumite costuri.

Art. 16 din Ordonanță detaliază o serie de excepții de la regula aplicării dreptului la retragere. Excepțiile vizează în special produsele perisabile, serviciile a căror prestare a fost efectuată deja, produsele realizate la comandă etc. E important să verifici această listă a excepțiilor. Dacă te încadrezi acolo, trebuie să le explici oamenilor faptul că dreptul de renunțare la contract nu le e aplicabil pentru produsele ori serviciile x, y și z.

Retur produse – Ce este acest proces în Ecommerce ?

Proiectarea fluxului de lucru pentru un proces decide eficiența și viabilitatea procesului în lumea reală. Pentru un proces la fel de complicat și vital precum acest Retur produse în comerțului electronic, este esențial să utilizați cele mai bune practici privind returnările comerțului electronic în fluxul de lucru și să urmați un proces optimizat de returnări din comerțul electronic. Procesul de returnare a unei achiziții Ecommerce ar trebui, de obicei, să arate astfel:

Pasul 1 – Cumpărătorul plasează cererea de Retur produse pe platforma dvs.

Ar trebui să poată procesa retururi automate, în primul rând dacă aveți de-a face cu articole de valoare mică. Puteți seta anumiți parametri și puteți accepta automat returnarea dacă o comandă se potrivește acești parametri.

Pasul 2 – Generarea awb-ului/eticheta de expediere retur

Pentru a vă asigura că articolul returnat ajunge la depozitul sau centrul de livrare corect, trebuie să vă asociați cu partenerul dvs. de logistică inversă și să trimiteți awb-ul de retur prin șoferul de livrare ( firma de curierat ) care preia returnarea.

Pasul 3 – Cumpărătorul returnează produsul

Odată ce returul este ridicat și în tranzit, este mai bine să oferiți clientului o experiență de urmărire a returului. Procesul de returnare a comerțului electronic poate dura ceva timp. Alegeți să trimiteți actualizări despre returnările lor prin notificări push sau e-mailuri, în funcție de preferințele dvs.

Pasul 4 – Vânzătorul primește produsul

Odată ce vânzătorul primește produsul, vânzătorul folosește apoi eticheta de retur pentru a ridica comanda și detaliile de returnare pentru a verifica integritatea returului. Produsul este apoi trimis pentru verificarea calității, iar clientul este anunțat că a fost primit returul.

Pasul 5 – Scanarea și reaprovizionarea

Odată ce produsul a trecut verificările de calitate necesare, produsele sunt apoi scanate și reaprovizionate ca un nou SKU pentru a fi revândute. Utilizați cele mai bune practici pentru comerțul electronic pentru a verifica calitatea produsului primit și dictați termenii retururilor în politica de returnare.

Pasul 6 – Actualizați starea comenzii și emiteți rambursarea

Odată ce produsul a fost reaprovizionat sau a fost verificat motivul returului, va trebui să actualizați starea comenzii pe site-ul dvs. și să emiteți rambursarea. ( prin credit = voucher de cumpărături sau transferul sumelor echivalente returului în conturile clientului )

Pasul 7 – Notificați clientul – Retur produse

Comunicarea cu clienții este cheia unui proces de returnare fără întreruperi. Odată ce rambursarea a fost emisă, clientul trebuie anunțat. Le puteți trimite numărul de referință și le puteți oferi un interval de timp pentru ca rambursarea să fie procesată pe baza termenilor gateway-ului de plată.

Implementare Cum returnez pe MyEbox.ro ?

Ne dorim să oferim clienților o experiență plăcută. In acelasi timp vrem sa arătăm ca suntem recunoscători  pentru produsele ahizitionate. După livrarea achizitiei de pe MyEbox.ro, în anumite cazuri există posibilitatea ca anumite produse să nu le fie de folos cumpărătorilor: o dimensiune de cutie gresita, un plic curierat, plic antisoc, plic port awb autoadeziv prea mare sau prea mic si lista poate continua. În cazul în care apar astfel de erori la un produs achiziționat de pe MyEbox.ro, persoanele fizice dar și persoanele juridice sunt eligibile pentru a returna comanda în conformitate cu politica noastră de returnare.

  • Activare buton RETURNARE direct în panoul de comenzi a fiecărui client
  • Vizibilitatea acestui Buton este activa la fiecare comanda timp de 15 zile calendaristice
  • Valabil atât pentru persoane fizice cât și pentru persoane juridice
  • Opțiune de returnare parțială sau totala în funcție de preferința clientului
  • Emiterea awb-ului de retur automat in următoarea zi lucrătoare
  • Curierul merge la adresa clientului care a solicitat returul cu awb-ul printat
  • Căsuța descriere motiv returnare ( doar pentru a înțelege si a ne îmbunătăți serviciile )
  • Descrierea detaliata a pașilor de urmat pentru solicitarea returului
  • Descrierea clara a produselor eligibile pentru returnare ( exemplu: produsele personalizate nu sunt eligibile )

Concluzie Retur produse în Ecommerce

Capacitatea de a returna un produs cumpărat online a fost unul dintre factorii critici ai pătrunderii comerțului electronic pe piețele de retail. Acest lucru le-a oferit clienților mai multă încredere și libertate de a cumpăra online. Dar, deoarece internetul a ajuns în fiecare col al lumii, companiile de comerț electronic trebuie să găsească cea mai bună modalitate de a-și livra produsele și serviciile clienților.

Procesul de returnare a comerțului electronic poate fi destul de complex, deoarece companiile trebuie să găsească o modalitate optimă din punct de vedere operațional și financiar de a colecta și reaproviziona produsul. Pentru a minimaliza pierderile, companiile trebuie să urmeze cele mai bune practici în returnările comerțului electronic.

Acest lucru vă permite să vă asigurați că pierderea vânzării nu are un impact semnificativ asupra profitului dumneavoastră. În același timp, cele mai bune practici privind returnările de comerț electronic vă vor permite să vă îmbunătățiți asistența pentru clienți și să luați măsuri pentru a reduce rata de returnare pe platforma dvs.

 Pe data viitoare

Echipa MyEbox.ro – Iți ambalăm afacerea

MyEbox YouTube  I MyEbox Facebook I MyEbox Facebook GroupMyEbox Linkedin I MyEbox TikTok I MyEbox Instagram I

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *