myebox.ro

Trenduri in ecommerce 2024

Trenduri in ecommerce 2024

Trenduri in ecommerce 2024 si evolutia comerțului electronic. Companiile implementează soluții din ce în ce mai noi care permit optimizarea și automatizarea proceselor, având ca rezultat creșterea vânzărilor. Utilizarea inteligenței artificiale și a realității augmentate a devenit obișnuită. În plus, vânzările se extind pe noi platforme, exemplificate prin comerțul în rețelele sociale prin fluxuri live și apariția unei noi infrastructuri, cum ar fi magazinele întunecate.

Anul 2024 nu va fi diferit, marcând o altă perioadă pentru multe companii de a răspunde așteptărilor clienților, cu tendințe clare observabile în acțiunile lor. Dacă intenționați să lansați un magazin online în 2024, aceste cunoștințe vă pot ajuta să conduceți dezvoltarea magazinelor online pe care le deschideți. Dacă sunteți deja antreprenor în industria comerțului electronic, aceste informații vă vor ajuta să vă adaptați magazinul online la cerințele pieței.

Înainte sa începem îți recomandam ambalaje special create pentru segmentul ecommerce: cutii personalizate, Cutii din carton, Cutii Protectie SticleCutii AutoadeziveCutii CartiCutii tip Tub, Plicuri SecurizatePlicuri cu BulePlicuri cu Bule EcoPlicuri CorespondentaPlicuri CurieratPlicuri Curierat Eco, Plicuri Carton OndulatPlicuri Carton Simplu, Pungi TermicePungi ziplock.

Inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML – machine learning )

De câțiva ani, inteligența artificială este un subiect fierbinte în rândul antreprenorilor. Proprietarii de magazine online, care beneficiază de capacitățile sale de a-și optimiza afacerea, vorbesc și ei despre asta și sunt multe opțiuni disponibile.
Inteligența artificială ajută la analiza datelor, de exemplu, analiza predictivă, permițând magazinelor online să prognozeze vânzările pe baza datelor istorice. Mai mult decât atât, utilizarea inteligenței artificiale intră în joc și la personalizarea experiențelor de cumpărături, cum ar fi personalizarea produselor sau a reclamelor afișate clienților pe baza achizițiilor lor anterioare.

Pentru a rămâne in trenduri in ecommerce 2024 anumite companii au implicat, de asemenea, inteligența artificială în serviciul pentru clienți online, ghidând clienții prin parțial sau chiar întregul proces de achiziție. Mai mult, AI este implicată în chatbot, care sunt prezenți în infrastructura corporativă de ani de zile, ajutând clienții să găsească răspunsuri la întrebările lor.

Merită adăugat că dezvoltarea inteligenței artificiale este posibilă datorită învățării automate, care este procesul prin care computerele învață cum pot învăța din date. Prin urmare, cu fiecare an care trece, utilizarea inteligenței artificiale va avea și mai multe posibilități decât înainte.

Trenduri in ecommerce 2024 – Realitate Augmentată (AR)

Dezvoltarea tehnologiei oferă și utilizarea soluțiilor de realitate augmentată în vânzări. AR permite realității virtuale, cum ar fi vizualizările de mobilier, să-i ajute pe clienți să-și imagineze cum va arăta sufrageria lor atunci când este echipată cu o anumită piesă de mobilier. CCC a introdus, de asemenea, soluții care utilizează AR, permițând utilizatorilor aplicației să vadă cum ar arăta într-un anumit model de pantofi.

Trenduri in ecommerce 2024

Printre tendințele comerțului electronic pentru 2024, putem include cu încredere creșterea comerțului în direct, adică a vânzărilor în timpul transmisiunilor live, și a comerțului social, adică a comerțului pe rețelele sociale. Nu fără motiv, amintim împreună aceste două fenomene, întrucât se influențează direct reciproc.

Comerțul în direct este prezent din 2016, când Taobao din China a început prima vânzare în timpul unei transmisiuni în direct. Această tendință a ajuns și în Polonia și este prezentă pe platforme precum Facebook sau TikTok, unde produsele sunt prezentate live și se colectează comenzi. Deosebit de populare aici sunt industriile de îmbrăcăminte și cosmetice.

Mai mult, faptul că comerțul live este o activitate globală semnificativă este evidențiat de faptul că mai multe platforme de vânzare permit magazinelor online de pe acestea să efectueze vânzări live, Amazon fiind un exemplu. În plus, valoarea comerțului live în 2022 a fost de peste 20 de miliarde de dolari, cu previziuni de depășire a 55 de miliarde de dolari până în 2026.

Utilizarea rețelelor sociale pentru comerțul social/Vânzarea socială pentru comerțul în direct

În plus, așa cum am menționat mai devreme, comerțul în direct este conectat direct la rețelele sociale, prin care are loc o mare parte din vânzări. Între timp, rețelele sociale în sine se adaptează la cerințele pieței, introducând noi oportunități de publicitate sau legând paginile magazinului online în diferite formate, cum ar fi fotografii sau povești.

De asemenea, este de remarcat faptul că influencerii, care sunt adesea angajați pentru a conduce transmisiuni live sau pentru a promova un produs care va apărea apoi în comerțul live, sunt un numitor comun pentru ambele modele.

Să remarcăm că nu numai vânzările sociale reprezintă viitorul comerțului electronic, ci joacă deja un rol important. Potrivit a 78% dintre vânzătorii care folosesc rețelele sociale, aceștia se descurcă mai bine decât cei care nu folosesc aceste canale. În plus, rețelele sociale sunt al patrulea cel mai eficient canal de vânzări, potrivit unui raport HubSpot.

Tendințe in ecommerce 2024 – Magazine întunecate și Q-commerce

Magazinele întunecate sau așa-numitele „magazine întunecate” câștigă, de asemenea, interes. Deși intuiția poate sugera că produsele oferite acolo nu sunt în întregime legale, am dori să risipim imediat astfel de gânduri. Magazinele întunecate sunt, în practică, centre de micro-distribuție care nu sunt accesibile consumatorilor finali, ci curierii care livrează aceste produse.

Magazinele întunecate sunt in aceste trenduri in ecommerce 2024. Sunt verigi intermediare în lanțul de aprovizionare, cărora un producător, de exemplu, un restaurant, trimite o comandă. Acesta este apoi compilat de un angajat al magazinului întunecat și expediat.

Merită remarcat faptul că magazinele întunecate au fost un răspuns la nevoile pieței în timpul pandemiei, dar chiar și după redeschiderea și ridicarea restricțiilor, acestea continuă să crească în popularitate.

Cu toate acestea, este important de știut că un număr tot mai mare de magazine întunecate atrag atenția autorităților, care în unele țări (de exemplu, Spania sau Țările de Jos) și-au restricționat activitățile, argumentând acest fapt ca o amenințare pentru comerțul tradițional și pentru comerțul local. economie.

Între timp, Q-commerce (comerțul rapid), cunoscut și sub numele de e-grocery, este o subdisciplină a comerțului electronic axată pe livrarea rapidă a comenzilor, concentrându-se pe industria gastronomică, exemplificată de Uber Eats, Glovo sau Pyszne.pl. Să lămurim că q-commerce nu se referă doar la livrarea de preparate gata de consumat, ci și la comenzi electronice de produse alimentare, de exemplu, în rețelele Biedronka sau Carrefour.

Potrivit Statista, veniturile de pe piața q-commerce vor depăși 200 de miliarde de dolari în 2027, cu estimări pentru anul trecut 2023 la 123 de miliarde de dolari. Între timp, în 2022, numărul consumatorilor din această ramură a comerțului online a fost de peste 420 de milioane.

Trenduri in ecommerce 2024 – Vânzări directe către consumatori (D2C).

În timp ce magazinele întunecate reprezintă o verigă suplimentară în lanțul de aprovizionare al vânzărilor online, multe companii se concentrează, de asemenea, pe vânzările directe către consumatori (D2C), ocolind etapele intermediare, cum ar fi angrosistii, centrele de distribuție sau magazinele cu amănuntul. Producătorul livrează produsul direct către client, ca urmare, poate construi mai bine o relație cu consumatorul, poate controla prețurile sau poate comunica direct.
Potrivit prognozelor Statista, valoarea comenzilor efectuate pe bază de D2C va depăși 213 miliarde de dolari numai în Statele Unite în 2024.

Vânzări internaționale (transfrontaliere)

Transfrontaliera, adică vânzările internaționale sau transfrontaliere, este o tendință care se menține de ani de zile. Extinderea oferă oportunitatea de a introduce noi produse pe piețele străine, dar permite și unui nou client să observe compania și să-i cumpere bunurile sau serviciile, crescând profiturile, prestigiul și poziția companiei.

Trenduri in ecommerce 2024, tendința transfrontalieră va continua probabil, dar acum creșterea vânzărilor pentru multe companii nu va veni din expansiunea pe piețele vestice, ci spre sud. Amintiți-vă că Allegro a debutat pe piața cehă anul trecut. Mai mult, Kaufland Global Marketplace este prezent acolo și în Slovacia și se vorbește tot mai mult despre eMAG-ul României. Mai mult, extinderea către sud pentru multe companii nu va fi la fel de costisitoare ca pe piețele occidentale.

Juniperresearch estimează că până în 2028, piața transfrontalieră va crește cu 107%, valoarea totală a tranzacțiilor internaționale depășind 1,6 trilioane de dolari în 2023.

Cu toate acestea, este important să rețineți că intrarea pe noi piețe aduce și noi provocări, pe care le descriem în articolele: Obstacole în expansiunea externă și Analiza unei piețe noi înainte de extindere.

Trenduri in ecommerce 2024 – Model de abonament

Mai multe companii optează și pentru modelul de abonament, care probabil va fi și mai răspândit în 2024. Merită adăugat că sub termenul de comerț electronic în acest caz, achizițiile de bunuri fizice nu sunt singurele incluse, ci și serviciile de streaming ( Netflix sau Spotify) sau disponibilitatea software-ului de calculator (Office 365).
Cu toate acestea, este de remarcat și faptul că companiile care vând produse fizice decid să opereze într-un model de abonament, trimițând abonaților lor cutii oarbe – pachete al căror conținut destinatarii anterior nu-l cunosc.
În ceea ce privește modelul de abonament în comerțul electronic, Forbes.com a indicat deja în 2022 că această ramură a comerțului online ar putea depăși 900 de miliarde de dolari în 2026.

Trenduri in ecommerce 2024 – eco-friendly și re-comerț ecologic

Datorită creșterii gradului de conștientizare și îngrijire pentru ecologie și mediu, mai multe companii implementează politici ECO, permițând reciclarea ambalajelor sau utilizările multiple ale produselor. Adăugați că comerțul electronic ecologic nu se referă doar la produse ecologice, ci și la mijloace de transport ecologice, așa-numita logistică verde, care presupune utilizarea vehiculelor electrice pentru livrări, economisirea hârtiei în gestionarea documentației sau utilizarea surselor regenerabile. surse de energie pentru operațiunile companiei.

O altă tendință care este prezentă de ani de zile, dar va continua să crească este re-comerțul, adică vânzarea de produse uzate care câștigă astfel o a doua viață. Comerțul online în modelul de re-comerț are loc, de exemplu, pe OLX sau Vinted.
Potrivit unui raport de la Recommercereport.com din 2023, până la 85% dintre consumatori au cumpărat ceva folosit, 27% făcând acest lucru pentru prima dată în istoria lor de cumpărături. Între timp, valoarea estimată a industriei de re-comerț este de peste 276 de miliarde de dolari în 2028.

Trenduri in ecommerce 2024 – Livrare în aceeași zi și livrare în afara domiciliului

Tendințele din 2024 se vor referi probabil și la livrare și nu vorbim doar despre logistica ecologică menționată mai devreme. Antreprenorii sunt bine conștienți de faptul că timpul de livrare a unui produs este crucial pentru client, de unde efortul de a livra coletul chiar și în aceeași zi (livrare în aceeași zi).
Mai mult, în Polonia, de ani de zile, pachetele nu au fost livrate la locuințe, ci la dulapuri pentru colete, dar asta nu înseamnă că companiile nu caută noi soluții pentru a duce livrarea în afara domiciliului la un nivel și mai înalt. Un exemplu de astfel de situație este livrările de colete în timpul evenimentelor din industrie din cadrul evenimentului de către magazinele specializate.

Concluzie

Potrivit previziunilor, viitorul comerțului electronic arată luminos, contribuit de numeroase soluții care evoluează constant pentru a răspunde așteptărilor clienților și dezvoltarea tehnologiei și inteligenței artificiale. Ca urmare, nu numai că crește competitivitatea pe piață, dar crește și confortul de cumpărături pentru clienți și calitatea onorării comenzilor.

i sau declarații – sau în contabilitatea comerțului electronic, programați o consultație, iar experții noștri se vor ocupa de restul!

Pana data viitoare te așteptăm pe canalele noastre sociale.

MyEbox YouTube  I MyEbox Facebook I MyEbox Facebook Group I MyEbox Linkedin I MyEbox TikTok I MyEbox Instagram I

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *