Importanta plicurilor și istoricul acestora. Un articol amplu despre comunicarea formala, de la istoria acesteia pana la lucrurile importante în expedierea plicurilor.
Deși istoria plicurilor este oarecum interesantă, iar viitorul său este oarecum incert în lumea noastră digitală și plina de AI. In această postare, voi folosi plicurile ca o metaforă a unei comunicări eficiente. Avem nevoie de aceste comuncari atunci când vorbim de comunicare ,,high business “. În același timp putem folosi acest tip de comunicare când expediem documente importante. Cel mai important este sa folosim plicurile mai ales atunci când vrem ca mesajul nostru sa ajungă la cine trebuie.
Importanta plicurilor și Istoria comunicării umane
Cu mult înainte ca limbajul scris să evolueze, oamenii și-au împărtășit gândurile și sentimentele cu ceilalți folosind gesturi ale mâinilor și ale feței. Mormăituri monosilabice și polisilabice, precum și desene brute și alte simboluri. Pe măsură ce limbajul vorbit a evoluat, a crescut capacitatea noastră de a comunica prin utilizarea cuvintelor ca simboluri verbale pentru emoții și idei.
Ascultarea poveștilor și repovestirea lor altora a devenit mijlocul predominant de educație și de „înregistrare” a istoriei noastre. Simbolismul îmbunătățit prin desene, sculpturi și alte lucrări fizice și lirice de expresie artistică mai elaborate, ne-a îmbunătățit foarte mult capacitatea nu numai de a comunica, ci și de a lăsa o moștenire de durată dincolo de limitele vieții noastre individuale.
Limbajul scris a oferit un salt cuantic în evoluția umană. Scrierea (și citirea) ne-a îmbunătățit considerabil capacitatea de a comunica. De a ne educa, înregistra istoria noastră și deci sa transmitem cunoștințele și înțelepciunea noastră generațiilor viitoare. Importanta plicurilor
Desigur, atât înainte, cât și după evoluția limbajului scris, muzica a jucat un rol vital în experiența umană. Va continua să comunice puternic cu noi prin spectacole instrumentale, lirice și teatrale. Chiar dacă în zilele noastre majoritatea poveștilor noastre le obținem de la televizor, filme sau internet și mai puțin din citirea cărților sau din conversații personale, ascultarea poveștilor altora continuă să joace un rol esențial în comunicarea umană.
Unul dintre cele mai bune aspecte ale revoluției actuale ale comunicării digitale este că revigorează cultura povestirii trecutului nostru evolutiv. În acest fel ne ofera un acces imediat și extins la cunoștințele, experiența și înțelepciunea noastră colectivă.
Relația simbiotică dintre mesaj și mediu
Marshall McLuhan a inventat expresia „mediul este mesajul” pentru a indica faptul că forma unui mediu se înglobează în mesaj. Se Creează astfel astfel o relație simbiotică prin care mediul influențează modul în care este perceput mesajul. McLuhan credea că mediul prin care primiți un mesaj vă afectează înțelegerea acestuia.
Mergând și mai departe, el a crezut ferm că modul în care este transmis mesajul este mai important decât conținutul informațional al mesajului în sine. Comparați această perspectivă cu regula 7%-38%-55% a lui Albert Mehrabian. Iată cum importanța relativă a factorilor implicați este distribuită:
- 7% Verbal, adică cuvintele pe care le rostești
- 38% vocal, adică tonul vocii tale
- 55% vizual, adică, expresiile faciale și alte gesturi
Mehrabian a subliniat în mod repetat că această formulă este exactă doar pentru discuțiile față în față și încărcate emoțional. Cu alte cuvinte, el nu reduce valoarea comunicării verbale în favoarea non-verbalului. Mehrabian încerca să explice de ce, în anumite împrejurări, cuvintele tale contează mult mai puțin decât crezi.
Chiar dacă era digitală continuă să ne aducă medii și mesaje noi, atât McLuhan, cât și Mehrabian au subliniat un punct oarecum similar și încă extrem de relevant despre natura inerent complexă a comunicării umane. Mesajul dvs. contează, dar modul în care îl transmiteți contează la fel de mult.
Importanta plicurilor
Plicurile sunt la fel de importante ca mesajul pe care îl transmit din următoarele trei motive:
- Plicurile spun publicului dvs. cine sunteți
- Plicurile arată că ați plătit pentru taxele poștale lpentru ivrarea mesajul dumneavoastră
- Plicurile sunt adresate personal publicului ( destinatarului ) dumneavoastră
Plicurile spun publicului dvs. cine sunteți cu adevărat
Și nu vorbesc despre CV-ul dumneavoastra, profilul LinkedIn sau despre pagina de facebook. Aceste lucruri nu spun publicului altceva decât de ce crezi că ești atât de special, încât ar trebui să te asculte. Nu faceți publicul să audă asta de fiecare dată când deschideți gura (sau scrieți o propoziție, sau dansați interpretativ sau orice altceva):
„Eu, eu, eu, eu—sunt atât de important încât ar trebui să asculți numai—eu, eu, eu, eu. Plicul tău este despre personalitatea, integritatea și umanitatea ta. Nu despre calificările tale profesionale și academice. Plicul tău ar trebui să demonstreze că ești o ființă umană, în primul rând. Toate celelalte chestii sunt în mare parte fără personalitate.
Importanta plicurilor și valoarea expedierii acestora
Achitarea taxelor postale sau taxei de curier pentru trimiterea de plicuri inseamna ca ai efectuat pregatirea necesara inainte de a-ti livra mesajul. A plăti pentru poștă înseamnă că ați făcut cercetările. Înțelegi ce caută publicul tău și te-ai gândit și te-ai gândit la cum să le furnizezi cel mai bine informații utile sau să le oferi asistență cu o problemă specifică.
Demonstrarea că ați plătit literalmente poșta într-o scrisoare trimisă prin poștă este evidentă. Deoarece destinatarul nu ar primi scrisoarea dvs. De multe ori, abia după ce mesajul tău a fost primit, publicul tău va decide dacă ți-ai livrat efectiv mesajul.
Plicurile sunt adresate personal și eficient
Amfiteatrele romane antice au fost numite așa datorită formei lor, care semăna cu cea a două teatre unite, formând un spațiu central de spectacol înconjurat de scaune ascendente, maximizând astfel capacitatea lor pentru publicul mare.
Amfiteatrele pun literalmente spectacolul în centrul scenei, făcând astfel interpretul în centrul atenției publicului. Când transmiteți mesajul dvs. și indiferent de logistica reală a locației, probabil că vă imaginați stând în centrul scenei, cu ochii și urechile tuturor publicului dvs. concentrați corespunzător asupra dvs. și numai dvs., așa cum ar trebui să fie – NU!
Iată programul performanței reale: publicul tău nu este aici pentru tine, ești aici pentru publicul tău. Prin urmare, trebuie să fii mereu concentrat pe ceea ce faci sau nu pentru publicul tău. Dacă, în schimb, ești concentrat mai mult pe tine însuți decât pe publicul tău, atunci nu fii prea surprins dacă nu ai o audiență prea mare. Plicul tău trebuie să fie întotdeauna adresat personal în centrul atenției tale, care trebuie să fie întotdeauna publicul tău.
Comunicare efectiva
Importanta plicurilor ne amintesc că modul în care transmitem mesajul nostru este la fel de important ca și mesajul nostru. Indiferent de modul în care comunicăm. Fie că este vorba despre scris, blogging, prezentare, vorbire sau o conversație în persoană. Trebuie să ne amintim întotdeauna importanța plicurilor – atât propriile noastre plicuri, cât și plicurile altora. Practicarea unei comunicări eficiente necesită închiderea gurii, deschiderea urechilor și ascultarea empatică unii pe alții, în loc să continuăm să practicăm comunicarea ineficientă, în care pur și simplu ne aruncăm pe rând săgeți cu cuvinte unul asupra celuilalt.