ecommerce

Black Friday I Black November I Cyber Monday I Boxing Day I Ce inseamna fiecare ?

Black Friday I Black November I Cyber Monday I Boxing Day I Ecommerce I

Black Friday I Black November I Cyber Monday I Boxing Day I – Orice proprietar de magazin online și nu doar online vă pot spune faptul că vânzările din urmatoarea perioadă, adica cele dinaintea sărbătorilor de iarnă reprezintă aproape 30% din vânzările lor anuale totale.

Un procent foarte mare dacă ne gândim că asta se întâmplă în ultimele doua luni din an. Black Friday este cu siguranță cel mai cunoscut termen de la noi însă aceste perioade/zile de reduceri sunt mult mai multe. Cât sață fie reduceri pe toată perioada celor două luni.

Hai sa vedem care sunt aceste sărbători și de unde vin ele.

Black November

Este un termen inventat de comercianții care oferă reduceri de ,,Black Friday” încă de la 1 noiembrie. De fapt, mulți clienți își încep achizițiile de cadouri în octombrie. Comercianții cu amănuntul satisfac această cerere oferind oferte speciale – atât în online, cât și în magazinele fizice – pentru cadouri, cum ar fi jucării, electronice și îmbrăcăminte.

Este de fapt un ,, Early Start ” pentru Black Friday.

Black Friday

Cel mai cunoscut termen de la noi este ,, Black Friday ” și totuși nu este respectat ca și timp/perioadă de lansare în Romania.

Potrivit ,,Visual Thesaurus” ,, Black Friday ” a doua zi după Ziua Recunoștinței – sărbătoare care în SUA este intr-o zi de joi, a devenit cunoscută sub numele de Vinerea Neagră la începutul anilor 1960, când ofițerii de poliție din Philadelphia l-au folosit ca termen negativ pentru a descrie blocajele de trafic de la cumpărăturile de sărbători ale orașului. Totuși acest termen folosit de ofiterii de poliție se referă la un termen negativ și de fapt ,,Black Friday” a fost adoptat de magazine mult mai tarziu.

În România perioada de ” Black Friday “este dictată de comercianții giganți, în special Emag și începe undeva la mijlocul lunii noiembrie ceea ce devine de fapt un fel de Black November despre care am pomenit mai sus.

Cyber Monday

Cu aproximativ un deceniu în urmă, companiile de comerț electronic au început să observe că vânzările au crescut în ziua de Luni, după Ziua Recunoștinței, când majoritatea americanilor se întorc la muncă după weekendul lung.

O echipă de marketing de la Shop.org, o filială a Federației Naționale de Vânzare cu amănuntul din SUA, a inventat oficial termenul „Cyber ​​Monday” în 2005, iar până în 2010, devenise cea mai mare zi de cumpărături online a anului din Statele Unite.

Probabil aproape necunoscută în România dar foarte populară in SUA. În 2008 antreprenorul de internet Luke Knowles a observat că, cumpărăturile online scad în jurul datei de 10 decembrie, deoarece cumpărătorii erau îngrijorați de faptul că, comenzile plasate ulterior nu vor fi livrate la timp, înainte de Crăciun (sau vor percepe taxe de transport excesive). Knowles a recunoscut că comercianții cu amănuntul ar putea expedia comenzi mult mai târziu în lună și tot vor ajunge în continuare înainte de Crăciun.

Pentru această zi de vânzări, comercianții cu prezență online oferă livrare gratuită fără o achiziție minimă, cu livrare garantată până în Ajunul Crăciunului pentru produsele din stoc, gata de expediere.

14 decembrie este acesta zi în 2020

Super Saturday este un nume pe care retailerii îl folosesc pentru a descrie ultima sâmbătă completă de cumpărături înainte de Crăciun, este mai putin cunoscut in Romania spre aproape deloc.

Centrele comerciale, magazinele mari și retailerii independenți își reduc prețurile pentru a elimina inventarul. Deși s-ar putea să nu fie niciodată la fel de popular ca vinerea neagră – black friday în Statele Unite, mulți comercianți cu amănuntul în special cei care doresc să epureze mărfurile sezoniere, își reduc drastic prețurile pe 26 decembrie – prima zi de după Craciun.

Concluzie

Black Friday, Black Monday sau alte termene de acest gen au devenit cunoscute și pentru că, clienții au avut un anumit tip de comportament în jurul sărbătorilor de iarna.

Aceste ultime două luni din an cuprind o mulțime de sarbători dedicate vânzărilor/reducerilor și retailerii tradiționali dar mai ales cei din online încearca sa profite la maxim de aceste zile. Nu uita să ai STOC suficient de marfă dar mai ales să ai Cutii Ecommerce și accesorii de împachetat pentru toată perioada reducerilor.

Tu cum acționezi în această perioadă și mai ales ce faci diferit ? aștept feedbackul tău cu mare drag, ne vedem pe blog data viitoare.

Calin Pacurar – www.myebox.ro

 

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sign up to our newsletter!